Pozycjonowanie w mapach Google

Wizytówki udostępniane w mapach Google są świetnym narzędziem pomagającym zaistnieć na lokalnym rynku. Poprzez mapy Google zyskujemy dojście do położenia firm z wielu branży. W ten sposób użytkownik może bez trudu znaleźć sprzedawcę potrzebnych produktów bądź usług. Aby pokazać się na liście firm w swojej okolicy wystarczy zarejestrować swoją wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Pośród wielu oferowanych usług Google należy znaleźć opcję Google Moja Firma i postępując zgodnie z wskazówkami uruchomić profil. Każdy kolejny krok przybliża nas do utworzenia kompletnej wizytówki. Wystarczy wypisać niezbędne dane jak nazwa działalności czy jej położenie oraz kontakt, po czym je zatwierdzić. Wypełniona o podstawowe dane wizytówka jest gotowa do użytku. Warto jednak wzbogacić ją o wszelkie informacje na które jest miejsce w kolejnych zakładkach. Finalnym krokiem jest weryfikacja, by wizytówka stała się w pełni aktywna. Mając wizytówkę dobrze pomyśleć o pozycjonowaniu jej, by była widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google oddziałuje wiele czynników. W głównej mierze duże znaczenie ma dystans względem użytkownika. Poszukując sklepu lub usługi zwykle kierujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca pobytu, z uwagi na to wizytówka ma swoje zastosowanie przede wszystkim na lokalnym rynku. Im bliżej znajdujemy się klienta, tym większa możliwość na lepszy wynik wyszukiwania. Oprócz tego ważna jest trafność oraz rozpoznawalność względem frazy kluczowej. Kiedy firma jest pozycjonowana pod danym słowem kluczowym lub opublikowana na jej stronie treść koresponduje z wyszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka znajdzie się wysoko. Funkcje zawarte w usłudze Moja Firma dają sporo opcji, jakie mogą dodatnio wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Wypełnij informacje na temat firmy

Podstawowe informacje jak nazwa, adres i telefon  należy uzupełnić o kolejne równie ważne dane, jakie pozwolą Google dopasować wizytówki do zapytania użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki powinny być zgodne z danymi umieszczonymi na stronie internetowej. Ponadto w nazwie wizytówki można dodać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. Firma – pozycjonowanie stron WWW). Oprócz tego należy dołączyć kategorie i podkategorie, jakie wskażą Google oraz użytkownikom profil firmy, a więc jej zakres działań. Istotna jest także lokalizacja i obszary działania. W samej lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeśli jednak gwarantujemy usługi poza miejscem siedziby (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy lepiej dodać obszar działania, czyli szerzej np. miasto, województwo.

Uzyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Bardzo znaczące jest również zdobycie atrybutów. Atrybuty są związane z informacjami o firmie. Na przykład wskazują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu znajduje się parking albo czy jest dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wadą jest to, że na atrybuty nie mamy bezpośredniego wpływu, ponieważ wstawiane są one na bazie dodanych przez klientów odpowiedzi na pytania zadane przez Google. Same opinie klientów mocno wpływają na pozycjonowanie. Zdecydowana część potencjalnych klientów nadal wierzy opiniom Google, dlatego lepiej się o nie postarać i co ważne, często na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii zyskujemy większą szansę, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Umieść produkty, usługi, unikalny opis i zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to świetne miejsce, aby zwrócić uwagę na najistotniejsze zalety firmy, stosując najlepiej dobrane słowa kluczowe. Pierwsze 250 znaków wyświetla się w profilu firmy bez klikania w przycisk „więcej”, z tej przyczyny należy skoncentrować się nad tą częścią opisu. Ponadto dla lepszego rezultatu pozycjonowania wizytówki Google należy wpisać swoje produkty i usługi. Uzupełnienie profilu tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale również być może zachęci większą ilość klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google wpływa również wstawianie zdjęć i filmów. Multimedia umieszczone w wizytówce nie tylko uatrakcyjniają ją dla odbiorców, ale również umożliwiają zamieszczenie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Systematyczne publikowanie zdjęć znacząco wpływa na pozycjonowanie.

Zamieszczaj wpisy

Za sprawą wpisów w wizytówkach Google dostarczamy użytkownikom wartościowych treści, jakie mogą sprawić, że chętniej przejdą do naszej strony internetowej lub wypróbowania usługi. Wpisy umożliwiają dodanie treści do 1500 znaków i odsyłacz, którym możemy przekierowywać do dowolnej strony, np. podstrony z usługami lub innego miejsca. Tego typu wpis w wizytówce nie tylko będzie widoczny przez długi czas (czas można ustawić nawet na cały rok), może być częścią marketingu treści, gdzie będziemy proponować klientom garść przydatnej wiedzy z branży. Częsta publikacja zostanie uznana właściwie jak blogowe wpisy na stronie, ze względu na co warto przemyśleć zastosowanie takich wpisów.

Pozyskiwanie linków

Linki odsyłające wprost do wizytówki są całkiem ważnym elementem, który wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Dlatego warto rozpatrzeć się za branżowymi lub lokalnymi katalogami, forami, portalami blogami albo pozostałymi źródłami, uznawanymi przez Google jako wysokie jakościowo, w których można zostawić odsyłacz. Wartościowy profil linków wyśle Google znak, że warto wyświetlać wizytówkę na wysokiej pozycji, ponieważ odsyłają do niej różne wartościowe źródła. Profil linków ma zatem pozytywny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Strona używa cookies
Ok