Jak otworzyć sklep internetowy – wiemy jak to zrobić

Ostatnie lata to nieprzerwany rozwój cywilizacji konsumpcjonizmu. Wszyscy chłoną towary, nieustannie szukają kolejnych rozwiązań i chcą mieć coraz więcej. Niewiele jest argumentów na to, że ten trend się szybko odwróci. Nabywanie wartościowych towarów to także, lecz musimy także zapewnić sobie jeszcze detergenty, pokarm – w skrócie – to, co jest nam konieczne do egzystencji. Gros osób pędzi nieustannie przez życie i co za tym idzie, nie zostaje nam zbyt wiele czasu na chodzenie po sklepach. Dobrym wyjściem może okazać się sklep internetowy – potencjalna żyła złota, jeśli jest prowadzona z głową.

Sklep internetowy – dlaczego i jak?

Sami znamy pewnie sporo modelowych osób, praktycznie w ogóle nie planujących odpoczynku. Robią zakupy w hipermarkecie dwa razy w miesiącu, aby przyoszczędzić sobie nieustającego ruszania po nieodzowne produkty. W XXI wieku część sklepów poszła jeszcze naprzód i proponują im dostarczenie asortymentu pod drzwi.

Powyższa płaszczyzna tyczy się zwłaszcza jednostek zajętych, tkwiących w nieskończoność w biurze. Nie pałają oni entuzjazmem, kiedy muszą zrobić chociażby świąteczne zakupy. Pracoholicy z ochotą czerpią garściami z korzyści jakie daje sklep internetowy oraz masowo zamawiają upominki dla bliskich. Biorąc to pod uwagę – stają się oni naszą grupą docelową, jak widać na załączonym obrazku – dosyć sporą.

Poznaliśmy fundamentalny cel założenia sklepu internetowego, a więc musimy pomyśleć jak on ma wyglądać. Nie możemy porywać się z motyką na słońce. Jeżeli sklep internetowy ma nam zagwarantować wymierne korzyści, w takiej sytuacji wychodzimy od tak zwanej analizy SWOT. Przeanalizowanie mocnych i gorszych stron, widoków i ryzyka to zupełna podstawa. Dotyczy to zarówno Waszego nowego sklepu, jak i konkurencji. Należy przeanalizować jakie liczby generują, w czym możemy się na jej tle wyróżnić.

W tym momencie koniecznie będzie zdefiniowanie grupy , do której chcemy trafić. Wszystko zależy od naszych potrzeb. Założony przez Was e-sklep może być dostosowany do Konsumenta wszechstronnego, który zyska możliwość wyboru spośród dużej ilości typów towarów, ale też np. przyciągać do sklepu internetowego w głównej mierze Panie, przez szeroką gamę kosmetyków do wyboru. W tym przypadku najważniejszy jest Twój plan biznesowy. Rzetelnie sprawdźcie, czy środki pozwalają Ci na dotarcie do potencjalnyych partnerów w całej Polsce. Może tak się zdarzyć, iż trzeba będzie skupić się na nieco mniejszym terenie – np. województwie.

Nie wolno zapominać, iż otwarcie sklepu internetowego wiąże się bezpośrednio z działalnością gospodarczą. Sprawdźmy dostępne warianty:

  • W kwestii otwierania własnej firmy, koniecznie trzeba zarejestrować działalność gospodarczą – zrobić wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym albo do Ewidencji Działalności Gospodarczej, wygenerować REGON w Urzędzie Statystycznym, załatwić formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeżeli wcześniej prowadziłeś biznes, powinieneś jedynie zrobić zmianę w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), dodając tamże zapis o handlu w Internecie.

Następna analizowana składowa dotyczy produktów. Kiedy już podejmiemy decyzję czy nastawiamy się na coś wyspecjalizowanego, z wąskiej branży, czy też produkty uniwersalne, wyrabiane na szeroką skalę, skupiamy się na odpowiednim wyselekcjonowaniu dystrybutora. Solidność, punktualność i wiarygodność, to powinna być podstawa, na którą należy mieć baczenie. Jest oczywistym, że na końcu jednym z decydujących parametrów okaże się uzyskana jakość w stosunku do wygenerowanych kosztów. Nie działa tutaj reguła, że taniej znaczy lepiej i na odwrót. Dostawca już wybrany? W kolejnym kroku trzeba zadbać o informacje dotyczące towarów. Pytanie, dlaczego to jest takie istotne

Zanurzamy się w tej chwili w strefę promowania. Nie wystarczą nam opisy dostarczane przez producentów. Gdy pragniemy szybko uzyskać zwrot inwestycji, to w takiej sytuacji musimy postawić na unikalne opisy – chwytliwe dla Kontrahentów, ale również przygotowane zgodnie z zasadami pod SEO, żeby popularna wyszukiwarka Google wystawiła nam wysoką ocenę jakości. W przypadku skopiowanych treści – wyszukiwarka zakwalifikuje nas jako niezbyt atrakcyjnych i nie uzyskamy czołowej pozycji w rezultatach wyszukiwania. Jeśli chcemy oszczędzić czasu i zyskać dobrą jakość opisów, wówczas warto zatrudnić renomowanego specjalistę od SEO, który przygotuje je za nas.

Wiemy już jak zadbać o oryginalne opisy – czas na udostępnienie określonych form płatności. Do popularnych możemy zaliczyć:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Na pewno trzeba również zapewnić Partnerom możliwość płatności za pobraniem oraz z góry. Kluczową sprawą jest to, żeby formy płatności były właściwie zabezpieczone– szczególnie dobrym rozwiązaniem będzie tutaj szyfrowanie. To spowoduje, że zainteresowani będą mieli do nas większe zaufanie.

Sklep internetowy – kwestie techniczne

Zamysł jest, poznaliśmy mocne i słabe strony konkurencji, mamy nakreślony plan biznesowy i właściwie przygotowane do sprzedaży produkty? Przejdźmy zatem do spraw związanych z zapleczem technicznym.

Wybór oprogramowania pod nasz sklep to coś, co może przesądzić o powodzeniu naszych starań. O tym, które należy wybrać warto zapytać specjalistę z tej dziedziny. Niekiedy starczy nawet bezpłatny software, lecz jeśli nasz sklep ma się rozwinąć na dużą skalę – lepiej przeznaczyć środki na full serwis, a nawet na indywidualne oprogramowanie.

Domena może być zapewniana w pakiecie z oprogramowaniem, zawsze tak to działa. Jeśli tak nie będzie – wówczas będzie trzeba takową zakupić. Jak wygląda dobra domena dla sklepu internetowego? Łatwa do zapamiętania, prosta nazwa nawiązująca do oferty sklepu i taka, którą nasz Klient powtórzy później innym .

W temacie hostingu szczególnie skupiamy się na rozmiarze i limitach związanych z transferem – naszym zadaniem będzie dostosowanie hostingu do potrzeb naszego sklepu. Nie korzystajmy tutaj darmowych hostingów – przynoszą one nam multum ograniczeń, negatywnie wpływających na naszą pracę.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Strona używa cookies
Ok