Na czym polega pozycjonowanie stron?

Czym nazywamy pozycjonowanie stron? Czy jest to bezpieczna metoda na promocję mojej strony www? Jakie efekty przynosi pozycjonowanie stron? Ile kosztuje pozycjonowanie stron? To najczęstsze pytania zadawane przez Klientów agencją interaktywnym zanim wybiorą tego rodzaju usługę.

Efektywność pozycjonowania zależy od kilku czynników, oraz stosowanych metod. Agencje SEO prześcigają się w opowieściach o tym jak szybko wzrasta pozycja pozycjonowanej przez nich strony i wiedzy na temat „tajnego algorytmu Google”. Bywa tak, że te agencje, oferujące niedrogie i szybkie pozycjonowanie, w efekcie prowadzą do ukarania stron swoich Klientów przez Google. Ich metodą jest spamowanie, które w dłuższym czasie przynosi więcej szkód niż pożytku. Pozycjonowanie za wszelką cenę nie jest zatem wskazane, a praca nad podniesieniem takiej witryny do wcześniejszej pozycji może zająć nawet kilka miesięcy.

W tym artykule po kolei pokażemy Wam na czym polega skuteczne i bezpieczne pozycjonowanie stron www. Warto zaznajomić się z tym poradnikiem, żeby unikać oszustów, których w branży SEO jest wielu.

Jakie korzyści przynosi pozycjonowanie stron?

Z całą pewnością możemy powiedzieć, że żyjemy w erze Internetu. Instytucje, których strony internetowe są często wybierane, odnoszą materialny sukces w świecie rzeczywistym. Wzrost popularności tych witryn nie jest jednak kwestią przypadku, ale precyzyjnie przemyślanej reklamy w Internecie. Metody takie jak pozycjonowanie stron, czy zarządzanie profilem w znanych social media maksymalizuje szansę firm na złapanie wielu nowych Klientów. Dlaczego pozycjonowanie stron uważane jest za najskuteczniejszą metodę? Argument jest bardzo łatwy w zauważeniu – liczba osób używających wyszukiwarek, którzy za jakiś czas mogą stać się Klientami Twojej firmy.

Na pewno nie raz zdarzyło Ci się poszukiwać produktów w sieci. Pewnie korzystałeś z wyszukiwarki Google. Po napisaniu określonej frazy, np. Okna Toruń, wyświetliła się Tobie lista wyników. Idąc tokiem myślenia im wyżej tym lepiej, klikałeś na strony firmowe, które znajdowały się w pierwszej 10. Tak też czyni 90% użytkowników wyszukiwarki Google. Normalne jest, że każdy z nas zwraca uwagę na pierwsze 10 pozycji na liście wyników wyszukiwania, a jedynie nieliczni wchodzą na 2 czy 3 stronę. Podsumowując- podstawowym plusem pozycjonowania, jest szansa zainteresowania swoją stroną większej liczby osób.

Jak wygląda pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie strony wpływa na wzrost jej wartości w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Strony katalogowane są w tym rankingu w właściwej kolejności, odpowiadającej ich trafności z wpisywaną frazą kluczową. Układanie tej listy zajmują się roboty Google, których funkcjonowanie opiera się na potężnie zbudowanym algorytmie, modernizowanym co kilka miesięcy. Wnioskować można że pozycjonowanie jest wysoce skomplikowanym procesem, często odkrywanym metodą wieloletnich testów, gdyż żadna agencja SEO na świecie nie ma pojęcia jak wygląda słynny algorytm Google. Wykonując konkretne działania w kodzie strony i analizując transformację jej pozycji, jesteśmy w stanie wyłącznie domyślać się jakie są czynniki mające wpływ na skuteczne pozycjonowanie. Warto wyróżnić takie jak:

  • optymalizacja strony – poprawa wydajności i zmiany w kodzie strony sprawią, że konkretna witryna będzie bardziej przyjazna dla botów Google. Ogromne znaczenie ma także ilość fraz kluczowych w zawartości strony.
  • liczba wyświetleń strony – zadbanie o jak największą ilość wartościowych linków zewnętrznych, jak i wewnętrznych sprawi, że identycznie jak potencjalni Klienci, autoboty Google również zwrócą swoje oczy na konkretną stronę. Aby zwiększyć bazę linków zewnętrznych możesz zainwestować w własne strony zapleczowe.
  • aktualizowanie wpisów – profesjonalna i intrygująca treść to jedno, a częste aktualizacje strony to drugie. Atrakcyjne według Google strony to takie, na których ciągle coś się dzieje. Dzięki aktualizacjom zadbasz także o nowych Klientów.
  • responsywność – jest dzisiaj bardzo ważna, ze względu na to że co raz bardziej rozwijająca się grupa osób używa urządzeń mobilnych. Strony responsywne dostosowują się do wielkości danego ekranu i ładują się dość szybko, co jest kolejnym plusem dla robotów Google.

Zostały tu wymienione tak naprawdę nieliczne przykłady czynników oddziałujących na pozycję strony w organicznych wynikach Google. Wiele agencji oferujących pozycjonowanie zaczyna pracę z Klientem od omówienia słów kluczowych. Prawdziwi fachowcy pomogą Tobie wyszukać takie słowa, dla których zaawansowany wzrost pozycji strony będzie kwestią kilku tygodni. Niektóre firmy zaoferują Ci stworzenie własnego zaplecza SEO, lub skorzystanie z ich zasobów. Nie obawiaj się tego pomysłu. Jest to sygnał, że agencje te troszczą się o Klienta, nie chcąc go naciągnąć na nie korzystny spam, który jak już się dowiedzieliście, może sprowadzić Waszą stronę na złą drogę. Co do kosztów, typowe pakiety pozycjonowania to koszt zaczynający się od 100 złotych na miesiąc. Czy jest to duży wydatek? Nie, jeżeli pomyślisz ilu stałych Klientów możesz zyskać tylko przez to, że Twoja strona znajdzie się na wyższej pozycji niż strony konkurencji. Warto wspomnieć o jeszcze jednym aspekcie – rezultaty pozycjonowania zauważalne są po dłuższym czasie. Jeżeli ktoś zaoferował Ci znacznie krótszy czas realizacji, można się domyślać, że stosuje zabronione techniki.

Chcesz skorzystać z bezpiecznego pozycjonowania – odwiedź naszą stronę i zostań z nami na dłużej: pozycjonowanie stron

Strona używa cookies
Ok